dilluns, 10 de gener del 2011

1762: Maria Rovira Balanyà / Pere-Anton Duc

Testament fet a Montblanc davant del notari Josep Castelló Guasc el 9 d'abril de 1762. Maria Rovira Balanyà, filla de Joan-Pau, pagès de Cabra del Camp i Maria; muller en primeres núpcies de Gaya i en segones de Pere-Anton Duc, de Cabra del Camp.

Aquesta entrada s'hi relacionen tres cognoms de famílies de Cabra: Rovira, Balanyà, i Duc.
A Cabra el cognom Rovira és molt estès. El cognom Balanyà el trobem a Figuerola i al Pla però no a Cabra. En canvi si que hi ha cal Balanyà, al carrer Major (antic carrer del Vall). És el mateix cas del cognom Duc. A Cabra hi ha cal Duc, també al carrer Major i cal Duquet al carrer del Doctor Giné i Partagàs, cases que probablement provenen d'aquest cognom.

Amb la finalitat d'enriquir aquest blog si teniu més informació dels temes que es tracten o d'altres temes relacionats amb Cabra del Camp podeu fer-hi les aportacions que desitgeu i les publicarem.

Els testaments notarials són una font importantíssima d'informació per als historiadors. No hi ha cap altre document que descrigui tant bé els llinatges familiars, els oficis, les possessions i el grau de riquesa o de propietat de l'individu. En aquest blog pretenem donar informació dels documents dels que en coneixem l'existència mercès al treball científic dels historiadors. Si algú pretén entrar més en matèria els recomanem que vagin a cercar el document original a l'arxiu on es trobi. En aquest cas a l'Arxiu Històric Comarcal de Montblanc.

Font:
INVENTARI DELS TESTAMENTS AGRUPATS EN ELS LLIBRES ESPECIALS DE LA NOTARIA DE MONTBLANC, CONSERVATS A TARRAGONA (Segle XVIII) Josep M.T. Grau Pujol i Roser Puig i Tàrrech

3 comentaris:

  1. Hola!!
    Em dic Sergi i soc de Barcelona. Fa poc vaig estar elaborant l’arbre genealògic de la família i em vaig anar remuntant cada vegada més. En referencia al cognom Balanyà i si serveix com a informació útil pe a algú, tinc constància d’una avantpassada de Cabra del Camp anomenada Teresa Balanyà Martí casada el 1747 i filla del pagés Isidre Balanyà i Maria Martí.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tinc molta informació de Cabra però no he pogut identificada els teus avantpassats. Si localitzo res em posaré en contacte.

      Elimina
  2. Maria Rovira Balanya era efectivament filla Joan Pau Rovira i de Maria Balanya. El primer matrimoni amb Simon Gaya, pagès de Montblanc. El segon amb el vidu Andreu Duch Bover (tret d'error pe part meva) a Cabra, el 8.04.1759

    ResponElimina